Veelgestelde vragen

Vergoedingen

Worden de behandelingen vergoed door mijn zorgverzekeraar?
Onze therapeuten hebben met alle zorgverzekeraars een contract. Ga bij uw eigen verzekering na hoeveel zittingen er worden vergoed in uw pakket. Let hierbij ook op het aantal zittingen fysiotherapie die u dit jaar heeft gehad. Bij sommige verzekeringen is de vergoeding het totaal aantal zittingen oefentherapie en fysiotherapie.

Ik heb een chronische aandoening, worden mijn behandelingen vergoed?
Wanneer de klacht een chronische aandoening betreft, vindt er volledige vergoeding plaats vanuit de basisverzekering vanaf de 20ste zitting. De eerste 20 zittingen worden vaak vergoed vanuit de aanvullende verzekering.

Wordt de behandeling vergoed voor iedere chronische aandoening?
Welke chronische aandoeningen in aanmerking komen voor deze vergoeding is vastgesteld door het Ministerie van Volksgezondheid in de zogeheten lijst Borst. Deze lijst kunt u raadplegen via uw verzekering.

 

Kosten

Hoeveel kost een behandeling als deze niet vergoed wordt?
Op de pagina Tarieven vindt u een overzicht van de kosten per behandeling.

Klachten en/of ontevreden over de behandeling

Mogelijk beseft je oefentherapeut niet dat je ontevreden bent. Misschien is er sprake van een misverstand.

Vaak leidt een gesprek dan al tot een oplossing. De oefentherapeut staat open voor feedback en u kunt altijd aangeven als u klachten en of ontevreden bent over de therapeut of het behandelplan.

Komt u er samen niet uit? Dan kunt u om een advies vragen bij het Klachtenloket Paramedici. Alle oefentherapeuten zijn aangesloten bij dit loket. Mail naar info@klachtenloketparamedici.nl of bel 030 310 09 29 (bereikbaar van ma t/m vr 9.00 tot 12.30 uur).

Wil je direct een klacht indienen? Vul dan het online klachtenformulier in. Een onafhankelijke klachtenfunctionaris behandelt je klacht en kan een bemiddelingsgesprek voeren met jou en je oefentherapeut.